Grudniowe nowości - Profitec Drive
Kontynuujemy nasz grudniowy przegląd nowości i tym razem przenosimy się do Niemiec i Profiteca Drive, który jest już kolejnym modelem tego producenta zaprezentowanym w 2023 roku. Zapraszamy do lektury!
Podobnie jak opisywany w poprzednim wpisie Rocket Bicocca, jest to ekspres z górnego segmentu, adresowany przede wszystkim do miłośników powtarzalnego espresso, którzy chcą mieć maksymalną kontrolę nad ekstrakcją, a jednocześnie cenią sobie minimalistyczny design.
Profitec Drive jest następcą modelu PRO 700, więc ma wiele cech wspólnych ze swoim poprzednikiem. Jednym z nich są dwa stalowe bojlery o pojemności 0,75 l (kawowy) i 2 l (serwisowy), przy czym mogą one pracować w trybie single-boiler (wyłączony bojler serwisowy), co z kolei pozwala na oszczędzanie energii, gdy nie pijamy kaw mlecznych. Dodatkową funkcjonalnością jest tryb szybkiego nagrzewania (Fast Heat-Up), co skraca czas potrzebny do uzyskania gotowości ekspresu.
Kolejną cechą jest zastosowanie pompy rotacyjnej, co pozwala na bezpośrednie podłączenie wody do ekspresu, jak również aktywną i pasywną preinfuzję. Dla osób ceniących sobie niezależność od sieci wodociągowej zainstalowany jest również zbiornik wody o pojemności 2,8 l.
Podobnie jak w PRO 700 zainstalowana została grupa E61, lecz w przypadku Profiteca Drive mamy fabrycznie wbudowany zawór flow control (istnieje możliwość zainstalowania przez nas tego zaworu na innych Profitecach z grupą E61 – zainteresowanych zapraszamy do kontaktu). Częścią zaworu jest elegancki manometr z pomarańczową tarczą, który wskazuje nam ciśnienie w grupie zaparzającej.
Profitec przy tworzeniu Drive’a zastosował również kilka drobnych zmian wpływających przede wszystkim na design i estetykę ekspresu. Włącznik ekspresu i dwie diody wskazujące na stan ekspresu zostały zastąpione przez pojedynczy przycisk z podświetlaną obudową. Delikatne odświeżenie przeszły również oba manometry pokazujące ciśnienie w bojlerze kawowym i ciśnienie generowane przez pompę. Zasadnicza zmiana w porównaniu z PRO 700 zaszła w zaworach gorącej wody i pary – pokrętła zaworów zostały zastąpione przez gałki.
Spore zmiany wizualne dotknęły również interfejs sterowania PID-em. Ekran wtopił się w przednią część obudowy, a do poruszania się po ustawieniach ekspresu (nagramy o nich oddzielny film) wykorzystujemy dwa przyciski, znajdujące się poniżej wyświetlacza. Standardowo wyświetlacz pokazuje temperaturę jednego z bojlerów, a w trakcie ekstrakcji wskazuje czas jej trwania (tzw. shot-timer).
Połączenie wszystkich elementów zapewniających opisane wyżej funkcjonalności wiąż się z dość znacznymi gabarytami ekspresu. Ma on 34 cm szerokości , 48,5 cm głębokości i 42 cm wysokości, a całość waży 31,3 kg (ach ta niemiecka precyzja).
Jeżeli po przeczytaniu wpisu jesteś zainteresowany zakupem Profiteca Drive, to standardowo zapraszamy do kontaktu mailowego (biuro@coffeesite.pl), telefonicznego lub do wizyty w naszym showroomie w Nadarzynie, gdzie już niedługo będzie można zobaczyć ten model.